ANA SAYFA » MAKALELER » SINAVA HAZIRLIK / SINAV STRESİ » SINAV KAYGISINI YÖNETMEK
Kaygıyı Yönetmek
Çocuklar, sınavlara yönelik kaygının belirli sınırlar içinde kalmaları koşuluyla normal olduğunu bilmeliler. Onlar gibi, biz de kaygının ve buna bağlı olarak stresin, sınırlarını doğru çizmek hâlinde gerekli olduğunu anlamak durumundayız.
Genellikle sorun, bu sınırları doğru çizememekten kaynaklanır. Dolayısıyla çocuklarımız, yaşadıkları endişeyi ciddi kaygı bozuklukları düzeyine taşıyabilirler. Biz anne babalar olarak, onların yaşadığı sıkıntıyı bir felaket durumu gibi algılamalarını engellemek amacıyla, takılıp kaldıkları olumsuz düşünce ve yargı içeren cümlelerini olumlu cümlelere dönüştürmelerini sağlamaya çalışmalıyız.
Çocuklar önce yaşadıkları kaygıyı normal karşılamalı ve bu kaygıya bağlı olarak gelişen bütün olumsuz inanç kalıplarını aşağıdakilerle değiştirebilmeliler:
• Olumsuz düşünce sistemimi değiştirebilirim.
• Sorunlara farklı bakış açıları geliştirebilirim.
• Yetersiz olduğumu düşündüğüm alanlarda destek alabilirim.
• Gevşeme ve nefes alma tekniklerini öğrenebilirim.
• Kendime güvenimi artıracak çalışmalar yapabilirim.
• Sosyal aktivitelerde yer alabilirim.
[2015-04-05]
Kaygı ve stres gibi yoğun duygu durumlarında kişisel başa çıkma mekanizmalarını oluşturmak zorundayız. Gevşeme ve nefes alma tekniklerini iyi öğrenerek ve sağlıklı biçimde ...
Çocuğumuz açısından sınav kaygısı ve buna bağlı olarak gelişen stresle ilgili olarak bazı yönlendirmelerde bulunabilir, onun da bazı kurallara dikkat etmesini sağlayabiliriz.
Sınav gibi çocuklarımızın hayatını tamamen etkileyecek bir konudan bahsediyorsak, kaygıyı kontrol etmenin ne kadar önem taşıdığını da bilmek gerekir. Sınavı direkt etkileyen şey, ...
Sınav öncesinde öğrenilen bilginin, sınav sırasında etkili bir biçimde kullanılamayacağı düşüncesiyle ortaya çıkan ve gerçekten de bilginin kullanılmasına engel oluşturan, dolayısıyla başarıyı ...